De ce „CFR Istorie și Cotidian”?

„CFR - Istorie și cotidian” deoarece atât trecutul cât și prezentul Căilor Ferate Române este unul de anvergură, vast.

CFR este fără doar și poate un element de bază în ADN-ul României, o instituție majoră înființată acum aproape un secol și jumătate, când țara noastră abia făcea cunoștință cu termenul de independență iar punctul cel mai înalt al istoriei noastre, Marea Unirea din 1918, părea încă foarte departe.

CFR s-a identificat mereu cu suișurile și coborâșurile poporului român, având o istorie bogată demnă de promovat.
Din acest motiv, aducem în fața dumneavoastră acest proiect, pentru a promova patrimoniul și istoria CFR, dar și de a prezenta aspecte cotidiene care, poate cândva, vor fi în manualele de istorie.

 

Când și cum a luat naștere acest proiect?

Ideea de „CFR - Istorie și cotidian” s-a conturat cu mult înainte de a lua naștere propriu-zis proiectul.

Conceptul a existat de câțiva ani buni, din pasiunea noastră pentru CFR și toate segmentele acestuia, dar și pentru că am iubit istoria în general, ca știință.

În privința unuia din membrii fondatori, putem spune că acest proiect s-a născut înainte de data oficială, fiind o inițiativă “creionată mai mult în interior” prin gânduri așternute pe hârtie, fotografii realizate dar nu făcute publice, cât și prin participarea la anumite evenimente istorice feroviare.

Oficial, „CFR-Istorie și cotidian” a luat naștere într-o zi de vară toridă, asemenea pasiunii noastre pentru calea ferată din România. La 14 iulie 2019 am pornit la drum, construind ceea ce vedeți astăzi.
Unde putea să se clădească un astfel de proiect dacă nu pe calea ferată? În Gara Regală Băneasa, „CFR-Istorie și cotidian” pleca de la capăt de linie!

De ce „CFR Istorie și Cotidian”?

„CFR - Istorie și cotidian” deoarece atât trecutul cât și prezentul Căilor Ferate Române este unul de anvergură, vast.

CFR este fără doar și poate un element de bază în ADN-ul României, o instituție majoră înființată acum aproape un secol și jumătate, când țara noastră abia făcea cunoștință cu termenul de independență iar punctul cel mai înalt al istoriei noastre, Marea Unirea din 1918, părea încă foarte departe.

CFR s-a identificat mereu cu suișurile și coborâșurile poporului român, având o istorie bogată demnă de promovat.
Din acest motiv, aducem în fața dumneavoastră acest proiect, pentru a promova patrimoniul și istoria CFR, dar și de a prezenta aspecte cotidiene care, poate cândva, vor fi în manualele de istorie.

 

Când și cum a luat naștere acest proiect?

Ideea de „CFR - Istorie și cotidian” s-a conturat cu mult înainte de a lua naștere propriu-zis proiectul.

Conceptul a existat de câțiva ani buni, din pasiunea noastră pentru CFR și toate segmentele acestuia, dar și pentru că am iubit istoria în general, ca știință.

În privința unuia din membrii fondatori, putem spune că acest proiect s-a născut înainte de data oficială, fiind o inițiativă “creionată mai mult în interior” prin gânduri așternute pe hârtie, fotografii realizate dar nu făcute publice, cât și prin participarea la anumite evenimente istorice feroviare.

Oficial, „CFR-Istorie și cotidian” a luat naștere într-o zi de vară toridă, asemenea pasiunii noastre pentru calea ferată din România. La 14 iulie 2019 am pornit la drum, construind ceea ce vedeți astăzi.
Unde putea să se clădească un astfel de proiect dacă nu pe calea ferată? În Gara Regală Băneasa, „CFR-Istorie și cotidian” pleca de la capăt de linie!

cfr-isc-banner-about

Care este viziunea de viitor pentru „CFR Istorie și Cotidian”?

Viziunea de viitor a ceea ce astăzi este „CFR - Istorie și cotidian” se va baza pe promovarea deosebită a patrimoniului și istoriei CFR dar și pe expunerea aspectelor de zi cu zi.

 

Pentru o prezentare cât mai deosebită și concludentă a celor două segmente, istorie și cotidian, dorim să colaborăm cu instituții și publicații de prestigiu, de profil istoric și feroviar, totul cu scopul mai sus menționat.

În mai puțin de un an de existență, deja am realizat acest aspect, având articole publicate în revista „Magazin istoric”, aflată sub patronajul Academiei Române, și care se află în baza de date EBSCO din S.U.A.

 

Și nu ne vom opri aici, vor urma și alte colaborări cu instituții și publicații de profil, cât mai curând!

 

Dar înainte de incursiunile în viitor, vă invităm la o puțină socializare pe teme feroviare! Haideți alături de noi!

 

Vă așteptăm în comunitate!

Banner-mic_cfristoriesicotidian-v8
cfr-isc-banner-about

Care este viziunea de viitor pentru „CFR Istorie și Cotidian”?

Viziunea de viitor a ceea ce astăzi este „CFR - Istorie și cotidian” se va baza pe promovarea deosebită a patrimoniului și istoriei CFR dar și pe expunerea aspectelor de zi cu zi.

 

Pentru o prezentare cât mai deosebită și concludentă a celor două segmente, istorie și cotidian, dorim să colaborăm cu instituții și publicații de prestigiu, de profil istoric și feroviar, totul cu scopul mai sus menționat.

În mai puțin de un an de existență, deja am realizat acest aspect, având articole publicate în revista „Magazin istoric”, aflată sub patronajul Academiei Române, și care se află în baza de date EBSCO din S.U.A.

 

Și nu ne vom opri aici, vor urma și alte colaborări cu instituții și publicații de profil, cât mai curând!

 

Dar înainte de incursiunile în viitor, vă invităm la o puțină socializare pe teme feroviare! Haideți alături de noi!

 

Vă așteptăm în comunitate!

Banner-mic_cfristoriesicotidian-v8

Nicolae Vlad - Adrian

FONDATOR „CFR - Istorie și Cotidian”

„Pasionat de trenuri și transportul feroviar românesc încă de mic, crescut în spiritul unei familii cfr-iste, consider istoria CFR vastă, demnă de promovat și nu numai!

Îmi place mult să călătoresc, fiind și absolvent al unei facultăți de geografie, astfel încât sunt adept și susținător înflăcărat al călătoriilor cu trenul. Pentru că da, de la fereastra vagonului se pot descoperi frumuseți neștiute.

Trenul a reprezentat dintotdeauna pentru mine o sursă de inspirație, un mijloc de transport eficient, ecologic, fiind întotdeauna prima alegere, și nu în ultimul rând o mare pasiune creionată într-o colecție feroviară și o mare admirație pentru calea ferată. ”

 

 

 

Nicolae Vlad - Adrian

FONDATOR „CFR - Istorie și Cotidian”

„Pasionat de trenuri și transportul feroviar românesc încă de mic, crescut în spiritul unei familii cfr-iste, consider istoria CFR vastă, demnă de promovat și nu numai!

Îmi place mult să călătoresc, fiind și absolvent al unei facultăți de geografie, astfel încât sunt adept și susținător înflăcărat al călătoriilor cu trenul. Pentru că da, de la fereastra vagonului se pot descoperi frumuseți neștiute.

Trenul a reprezentat dintotdeauna pentru mine o sursă de inspirație, un mijloc de transport eficient, ecologic, fiind întotdeauna prima alegere, și nu în ultimul rând o mare pasiune creionată într-o colecție feroviară și o mare admirație pentru calea ferată. ”

 

Cincă Alexandru Nicolae

FONDATOR „CFR - Istorie și Cotidian”

„Cu o pasiune insuflată de tatăl meu încă de când eram mic, el lucrând în domeniu, am ajuns astăzi la un hobby la fel de grandios și fascinant, precum l-am experimentat din prima zi.

Pasiunea pentru CFR mi-a modelat pozitiv tinerețea, astfel încât fără să stau pe gânduri, la momentul oportun am făcut liceul CFR din București. Liceu care se regăsește astăzi pe diplomă, fiind o mândrie.

Încerc să surprind cotidianul ce va fi istorie pe viitor, prin cadre fotografice, pe care le realizez de peste 20 de ani, în diverse locații din România, și pe care le încheg alături de echipă în ceea ce am numit CFR-Istorie și cotidian.”

 

 

 

Cincă Alexandru Nicolae

FONDATOR „CFR - Istorie și Cotidian”

„Cu o pasiune insuflată de tatăl meu încă de când eram mic, el lucrând în domeniu, am ajuns astăzi la un hobby la fel de grandios și fascinant, precum l-am experimentat din prima zi.

Pasiunea pentru CFR mi-a modelat pozitiv tinerețea, astfel încât fără să stau pe gânduri, la momentul oportun am făcut liceul CFR din București. Liceu care se regăsește astăzi pe diplomă, fiind o mândrie.

Încerc să surprind cotidianul ce va fi istorie pe viitor, prin cadre fotografice, pe care le realizez de peste 20 de ani, în diverse locații din România, și pe care le încheg alături de echipă în ceea ce am numit CFR-Istorie și cotidian.”

 

Gal Ștefania - Alexandra

COLABORATOR „CFR - Istorie și Cotidian”

„Fascinația mea pentru trenuri a început în copilărie, în anii ’90, pe când alergam după trenuri ca să le fac cu mâna mecanicului de locomotivă și călătorilor.

În vremurile acelea, recunosc că priveam trenul ca fiind cea mai impunătoare și deosebită realizare a omului!

Chiar și în prezent mă trec fiori când aud sunetul joantei sau al compresorului locomotivei, mai ales când e vorba de GM-uri!

În privința rolului meu în cadrul proiectului CFR - Istorie și cotidian, eu sunt cel mai novice membru. M-au „pescuit” băieții după ce au descoperit fotografiile mele feroviare, pe care le realizez cu drag și spor.
Eu dispun mai mult de abilități artistice și competențe digitale, Vlad este cu scrisul și cunoștințele istorice, și Alex este cu pozele și cunoștințele tehnice, iar asta balansează întregul proiect în direcția echilibrului perfect.

 

 

 

Gal Ștefania - Alexandra

COLABORATOR „CFR - Istorie și Cotidian”

„Fascinația mea pentru trenuri a început în copilărie, în anii ’90, pe când alergam după trenuri ca să le fac cu mâna mecanicului de locomotivă și călătorilor.

În vremurile acelea, recunosc că priveam trenul ca fiind cea mai impunătoare și deosebită realizare a omului!

Chiar și în prezent mă trec fiori când aud sunetul joantei sau al compresorului locomotivei, mai ales când e vorba de GM-uri!

În privința rolului meu în cadrul proiectului CFR - Istorie și cotidian, eu sunt cel mai novice membru. M-au „pescuit” băieții după ce au descoperit fotografiile mele feroviare, pe care le realizez cu drag și spor.
Eu dispun mai mult de abilități artistice și competențe digitale, Vlad este cu scrisul și cunoștințele istorice, și Alex este cu pozele și cunoștințele tehnice, iar asta balansează întregul proiect în direcția echilibrului perfect.

 

Daniel Adrian Mandache

COLABORATOR „CFR - Istorie și Cotidian”

„Pasiunea mea pentru feroviar s-a dezoltat încă de la sfârșitul anilor 70 atunci când mergeam la bunici cu trenul..din București la Călărași. Am avut onoarea de a prinde și “Epoca de Aur” a CFR mergând cu trenuri tractate de locomotive cu aburi, trenuri compuse din celebrele Dimitroave. Am fost martor de asemenea a intensei activități a CFR pe întreg teritoriul țării și îndeosebi pe ruta Ciulnița-Călărași unde mergeam la bunici cu trenurile lungi trase de locomotivele LDH.

Punctul culminant s-a petrecut în 1981 când am primit de la tatăl meu întors din străinătate un trenuleț de jucărie PIKO fabricat în Republica Democrată Germană. De atunci și până astăzi dar și pe viitor pasiunea intensă pentru feroviar există! Aceasta se îmbină cu  o altă mare pasiune. Fotografia căreia îi dedic o mare parte din timp. Fie ea digitală sau cea pe care o prefer, pe peliculă.. sunt inspirat de simplitate dar și de...glasul roților de tren!”

 

 

 

Daniel Adrian Mandache

COLABORATOR „CFR - Istorie și Cotidian”

„Pasiunea mea pentru feroviar s-a dezoltat încă de la sfârșitul anilor 70 atunci când mergeam la bunici cu trenul..din București la Călărași. Am avut onoarea de a prinde și “Epoca de Aur” a CFR mergând cu trenuri tractate de locomotive cu aburi, trenuri compuse din celebrele Dimitroave. Am fost martor de asemenea a intensei activități a CFR pe întreg teritoriul țării și îndeosebi pe ruta Ciulnița-Călărași unde mergeam la bunici cu trenurile lungi trase de locomotivele LDH.

Punctul culminant s-a petrecut în 1981 când am primit de la tatăl meu întors din străinătate un trenuleț de jucărie PIKO fabricat în Republica Democrată Germană. De atunci și până astăzi dar și pe viitor pasiunea intensă pentru feroviar există! Aceasta se îmbină cu  o altă mare pasiune. Fotografia căreia îi dedic o mare parte din timp. Fie ea digitală sau cea pe care o prefer, pe peliculă.. sunt inspirat de simplitate dar și de...glasul roților de tren!”