Noutăți din Mersul Trenurilor 2020-2021

November 29, 2020 CFR-Istorie și Cotidian No comments exist

Dragi prieteni feroviari, stimați cititori încercăm astăzi să facem o radiografie a noului mers de tren care va intra în vigoare pe data de 13 decembrie 2020. Desigur, nu vom reuși să cuprindem absolut tot pentru ca ar fi foarte greu și nici nu ne-am propus să facem aici un roman dedicat noului mers. Vom scoate în evidență noutățile mersului de tren 2020-2021, vom face o paralelă cu predecesorul și vom prezenta așa cum ne stă în fire și câteva aspecte de istorie legate de mersul trenurilor dar și cotidianul reprezentat bineînțeles de Mersul Trenurilor 2020-2021.

Imagine cu titlu de prezentare: Mersul Trenurilor 2020-2021
Sursa foto: Răzvan Robert

Desigur, vedetele noului mers de tren le reprezintă noile trenuri INTERCITY. Acestea vor asigura legătura între Brașov și Constanța via București Nord, respectiv București Nord-Suceava.  Este o premieră îmbucurătoare întrucât compania de stat CFR Călători nu a mai avut trenuri Intercity de 6 ani din cauza infrastructurii și a vitezei medii prea mici care nu permitea existența unui astfel de rang, viteza minimă obligatorie necesară fiind de 60 km/h.

Trecem în revistă un scurt istoric al trenurilor Intercity în România. Primele trenuri de acest rang au circulat în anul 1995. Acestea făceau legătura între București și capitala Bulgariei, Sofia (IC 907/908 București – Ruse – Sofia și retur), între capitală și Timișoara (trenuri Intercity rezultatele în urma promovării în rang a trenurilor Rapid „TIMIȘOARA” ȘI „TRAIAN”). De asemenea existau trenuri IC între București și Cluj dar și între Timișoara și Cluj –  Arad sau Cluj și Satu Mare, ultimele 3 relații de Intercity enumerate fiind alcătuite din automotoare Duewag, un lucru aparte în compunerea trenurilor Intercity. Celelate trenuri IC legau capitala de Iași dar și orașul din Bănie de malul Dunării – de Galați și nu în ultimul rând litoralul de la Constanța de Craiova via București Băneasa!

Trenurile Intercity au dispărut din peisajul feroviar românesc de 6 ani. Era anul 2014 iar ultimele trei trenuri Intercity ieșeau din scenă lăsând statutul trenurilor Interregio de cel mai înalt rang. Ultimele trei trenuri Intercity din mersul de tren 2013-2014 care au circulat la CFR Călători au fost: Intercity IC 346 „DACIA” București Nord-Viena Westbahnhof  via Făgăraș pe magistrala CFR 200, Intercity IC 472 “ISTER” București Nord-Budapesta  Keleti via Făgăraș tot pe magistrala CFR 200 și nu în cele din urmă Intercity IC 533 București Nord- Cluj Napoca via Blaj-Teiuș-Câmpia Turzii pe magistrala CFR 300. 

Imagine cu titlu de prezentare: IC 533 + IC 531, București Nord-Cluj Napoca/Oradea în Predeal, 27.12.2010
Sursa foto: Daniel Adrian Mandache

După cum spuneam mai sus noile trenuri INTERCITY din mersul de tren 2020-2021 vor asigura legătura între munte și mare, între orașul de sub Tâmpa-Brașov și cetatea Tomisului-Constanța cu trecere prin capitală dar și trenurile INTERCITY care vor lega Bucureștiul de Cetatea de Scaun a Sucevei.

Începem cu un scurt istoric al trenurilor Intercity pe relația Brașov-București Nord-Constanța după care detaliem noile Intercity care vor circula din 13 decembrie 2020 între aceste orașe. Aminteam mai sus că ultimele 3 trenuri Intercity între București Nord și Brașov au circulat acum 6 ani, în 2014. Acestea făceau 2 ore și 37 de minute între capitală și Brașov. Intercity 346 DACIA  cu grupa de Cluj-Napoca (Intercity 533) parcurgeau distanța de 166 km în 2 ore și 37 de minute iar Intercity ISTER făcea cu un minut mai mult, respectiv 2 ore și 38 de minute.  Perioada cu timpi record a acestei distanțe dintre capitală și Brașov a fost în 1978 când trenurile făceau doar două ore și trei minute pe cei 166 km.

Cu noile trenuri Intercity de la noul mers se vor atinge din nou timpi record care vor rămâne în top. Din 13 decembrie 2020  între Brașov și Bucuresti se va face doar 2:07 ore, mai puțin cu 44 de minute decât trenul de acum.

Un timp record, vești bune și îmbucurătoare. Revenind la momentul 1978 o parte din accelerate făceau atunci mai puțin de 2 ore și jumătate Existau și personale care ajungeau în mai puțin de 3 ore din capitală la Brașov.  Au fost perioadă la începutul existenței liniei când se parcurgea distanța și în peste 7 ore din cauze teritorial-administrative (Predeal era pe atunci stație de frontieră). Cel mai rapid tren din 1978 parcurgea distanța în 123 de minute. Este vorba de trenul Rapid R 26 „DECEBAL”, Brașov (plecare 15:57) Predeal (16:22 – 16:27) Ploiești Vest (17:22 – 17:24) – București Nord (18:00). Aceeiași timpi îi parcurgea și Rapidul R 36 care pleca din Brașov la 20:47 și ajungea la 22:50 în Gara de Nord.

Lăsăm trecutul deoparte și revenim la cotidian. Astăzi nu va mai fi Rapidul „DECEBAL”  cu 123 de minute pe 166 km. Va fi trenul Intercity „TOMIS EXPRES” cu 127 de minute între Brașov și București Nord. Acesta va opri pe parcursul celor 166 de km doar la Predeal. Din experiența personală dar și a dumneavoastră, celor care ați circulat până acum pe acest traseu este clar că aceste 127 de minute pot fi mai puține, ba chiar se poate detrona recordul de 123 de minute în zile în care totul se desfășoară bine iar trenul INTERCITY „TOMIS EXPRES” va ajunge timpuriu.

În privința segmentului București Nord-Constanța am luat ca puncte de reper trei mersuri de tren. După cum bine se știe în 2005 s-au demarat lucrările la magistrala 800 de cale ferată între București și Constanța. S-a estimat că investiția va fi gata trei ani mai târziu, în 2008  însă aceasta a fost terminată abia în 2014. Astfel, am luat ca punct de reper mersul trenurilor 2003-2004 (dinainte de începerea efectivă a lucrărilor), mersul trenurilor 2008-2009 (din timpul lucrărilor, când pe magistrală era șantier în plină desfășurare) și mersul trenurilor 2014-2015 când lucrările au fost finalizate în proporție de peste 90%. Linia de cale ferată dintre București și Constanța face parte din segmentul nordic al coridorului IV pan-european de transport, Berlin-Nurnberg-Praga-Budapesta-București-Constanța.

Imagine cu titlu de prezentare: EA 689 a depoului Arad cu trenul IR 347-2 Viena Westbahnhof-București Nord, în zona Timușu de Jos (octombrie 2014).
Sursa foto: Daniel Adrian Mandache

Conform mersului trenurilor 2003-2004 trenul Accelerat 1681 pleca din București la ora 5:55 și ajungea la Constanța la ora 8:54. Acesta parcurgea cei 225 de km dintre București și Constanța în trei ore fără un minut. Aceeași distanță era parcursă tot în 2003-2004 de trenul RAPID R 981 „VENUS”  în 2 ore și 42 de minute iar trenul INTERCITY IC 581 „MAMAIA” pleca din București la 7:00 și ajungea 2 ore și 31 de minute mai târziu la Constanța, la ora 9:31. Era anul 2004, înainte de demararea lucrărilor. Mergem și noi înainte și ajungem la mersul trenurilor 2008-2009. Este una din cele mai puțin propice perioade pentru această magistrală 800, timpii fiind unii de un record negativ. De pildă, un tren accelerat parcurgea distanța de 225 km între capitală și Constanța în 4 ore și 17 minute. În aceeași perioadă trenul RAPID R 681 „MAREA NEAGRĂ” parcurgea întreaga distanță din București spre litoral în 4 ore și 5 minute în timp ce trenul INTERCITY IC581 „MAMAIA” însuma pe întreaga distanță 264 de minute, nu mai puțin de 4 ore și 24 de minute. Era anul 2009, lucrările și șantierul erau în plină desfășurare. 2009 a fost și ultimul an când un tren INTERCITY a circulat din capitală spre litoral. Înaintăm spre anul 2015, lucrările după cum am spus au fost finalizate în 2014, an în care la 4 iulie a avut loc călătoria inaugurală pe tronsonul modernizat cu viteza de 160 km/h.  Din cauza timpilor din ce în ce mai mari până la modernizarea tronsonului dar și în timpul lucrărilor asemenea unei înlănțuiri tronsonul nu mai era văzut cu ochi buni, mulți călători evitau varianta feroviară. După terminarea lucrărilor desigur, lucrurile s-au schimbat. Astfel, conform mersului trenurilor din 2014-2015 întreaga distanță se parcurgea în fix 2 ore. Trenul IR 1681 pleca la 7:30 și ajungea la 9:30 în Constanța.

Imagine cu titlu de prezentare: Tren spre Constanța cu EA 335, trece prin București Băneasa. Sursa foto: Daniel Adrian Mandache

De la noul mers vom avea trenul INTERCITY TOMIS EXPRES care va parcurge distanța dintre București și Constanța de 225 km în mai puțin de 2 ore, depășindu-se acel cunoscut între feroviari, prag psihologic de 2 ore. INTERCITY „TOMIS EXPRES” va face o oră și 58 de minute. Pe întreaga distanță de 391 de kilometri INTERCITY „TOMIS EXPRES” va parcurge traseul în 4 ore și 20 de minute.  De precizat este că, deși are mersul, timpii și conforul unui tren INTERCITY, „TOMIS EXPRESS” va avea tarife de tren Interregio, de asemenea în mersul trenurilor îl veți regăsi ca tren IR.

IR 1688-> TOMIS EXPRES Brașov (plecare 07:05) – Predeal ( sosire 07:39, plecare 07:40) – București Nord (sosire 09:12, plecare 09:25) – Constanța (sosire 11:25)

Mersul Trenurilor 2020-2021: parcursul trenului IR1688
Sursa foto: www.cfrcalatori.ro

IR 1686-> TOMIS EXPRES Constanța (plecare 17:00) – București Nord (sosire 18:58, plecare 19:12) – Predeal (sosire 20:45, plecare 20:46) – Brașov (sosire 21:23).

Mersul Trenurilor 2020-2021: parcursul trenului IR1686
Sursa foto: www.cfrcalatori.ro

De la munte și litoral ne mutăm, stimați cititori, în regiunile istorice Moldova și Bucovina. Vestea excelentă pe lângă trenul INTERCITY “TOMIS EXPRES” o constituie și un tren INTERCITY care va lega capitala de cetatea de scaun Suceava. Ultima dată când un tren Intercity lega Bucureștiul de Suceava era în anul 2013. Erau atunci 2 perechi  de trenuri. INTERCITY IC 551 “MIHAI EMINESCU” cu plecare din București la ora 5:55 si care ajungea la Suceava la 12:29, parcurgând astfel distanța de 447 km în 394 de minute. Tot în ultimul an al trenurilor Intercity spre Suceava, în 2013 trenul IC 553 “ȘTEFAN CEL MARE” pleca din capitală la 17:00 și ajungea la Suceava la 23:34, parcurgând același timp ca și Intercity 551.

De la noul mers al trenurilor 2020-2021 trenul Intercity “ȘTEFAN CEL MARE” revine în relația București Nord-Suceava. Ca și “fratele” care leagă Brașovul de litoral, trenul INTERCITY spre Suceava va avea tarif de tren Interregio, așa cum îl veți găsi de asemenea și în mersul trenurilor. Trenul Intercity „ȘTEFAN CEL MARE”  va pleca din 13 decembrie 2020 din București Nord la 17:22 și va ajunge la Suceava la ora 23:01. Va parcurge astfel întreaga distanță de 447 km în doar 5 ore și 39 de minute, cu aproape o oră mai repede față de ultimul tren Intercity „ȘTEFAN CEL MARE” din 2013 și cu 16 minute mai repede decât actualul tren Interregio 1755 care va deveni tren Intercity din 13.12.2020. Trenul Intercity ȘTEFAN CEL MARE va avea de la noul mers al trenurilor și grupă de vagoane pentru Iași pe care le va detașa în stația CFR Pașcani.  Și dacă tot vorbim de Iași și de aici vin vești bune legate de noul mers al trenurilor. Distanța dintre București și Iași de 405 km  va fi parcursă de la noul mers de trenul Interregio 1661 în 6 ore și 10 minute, cu 16 minute mai puțin față de mersul trenurilor precedent. De asemenea trenul Interregio 1667 București Nord-Iași va parcurge întreaga distanță în 6 ore și 18 minute, tot cu 16 minute mai puțin față de mersul de tren de dinainte.

IR 1755 ȘTEFAN CEL MARE-> București Nord (plecare 17:22) – Ploiești Sud (sosire 17:59, plecare 18:01) – Buzău (sosire 19:06, plecare 19:07) – Bacău (sosire 21:14, plecare 21:16) – Pașcani (sosire 22:11, plecare 22:21) – Suceava (sosire 23:01)

IR 1750 ȘTEFAN CEL MARE -> Suceava (plecare 05:40) – Pașcani (sosire 06:18, plecare 06:20) – Bacău (sosire 07:20, plecare 07:22) – Buzău (sosire 09:27, plecare 09:28) – Ploiești Sud (sosire 10:33, plecare 10:35) – București Nord (sosire 11:16).

Așadar, stimați cititori și prieteni feroviari de la noul mers al trenurilor care va intra în vigoare la 13 decembrie 2020 revin trenurile Intercity spre și de la Suceava și cele care vor face legătura munte-litoral prin București. Sunt vești îmbucurătoare, o companie de stat-emblemă a transportului feroviar național de călători are nevoie neapărat și de trenuri Intercity și iată că acestea revin după 6 ani de absență. Ele vor fi compuse din noile vagoane modernizate dotate cu prize, aer condiționat, toalete ecologice si uși semi/automat, inclusiv vagoane restaurant.

Tot în zona Moldovei și în legătură cu noile trenuri INTERCITY “ȘTEFAN CEL MARE”  am observat de la noul mers următorele aspecte. Începând cu intrarea în vigoare a noului mers al trenurilor IR 1769 cu plecare din Iași la ora 05:07  va sosi în  Pașcani la 06:10. Acesta va merge fără oprire între cele două orașe și va fi ramură pentru trenul IR 1750 Suceava – București Nord, denumit ”ȘTEFAN CEL MARE”. De asemenea tot de la noul mers IR 1768 va face legătura între Pașcani de unde va pleca la ora 22:25  și Iași unde va sosi la 23:14. Va merge tot fără oprire și va fi ramură  a trenului IR 1755 BUCUREȘTI NORD – SUCEAVA cu mersul unei garnituri de INTERCITY dar cu tarife de InterRegio.

O altă veste excelentă o constituie revenirea trenului Interregio 1540 Brașov-Iași via Siculeni-Adjud. Este una din propunerile pe care unul din fondatorii  proiectului CFR- Istorie și cotidian a înaintat-o companiei CFR Călători în mod oficial. Ne bucurăm că a fost luată în considerare și sperăm să fie o revenire de bun augur atât pentru companie cât și pentru călători !

Trenul IR 1540 a circulat ultima dată în 2017  fiind anulat după aceea pe considerente de nerentabilitate. 1540, un tren Interregio care leagă 2 orașe extrem de importante ale țării, Brașov și Iași via Siculeni-Adjud și care oferă peisaje unice, deosebite de la fereastra trenului revine în peisajul feroviar românesc. Acesta va pleca din Brașov la ora 14:10 și va opri în următoarele stații: Sfântu Gheorghe, Miercurea Ciuc, Siculeni, Livezi Ciuc, Ghimeș, Comănești, Saline hc, Onești, Adjud, Bacău, Roman, Târgu Frumos. Sosește la Iași la ora 22:28 parcurgând întreaga distanță de 470 de km în 8 ore și 18 minute. La întoarcere, perechea IR 1541 pleacă din Iași la ora 5:35 și ajunge la Brașov la ora 13:38 și parcurge toată distanța cu 15 minute mai repede față perechea sa. Cum vă spuneam traseul oferă peisaje deosebite în zona viaductului Caracău, a pasului Ghimeș. Tot din IR 1540/1 puteți vedea gara CFR Comănești cu o arhitectură deosebită și unică alături de sora geamănă, Curtea de Argeș.

Imagine cu titlu de prezentare: InterRegio 1540 Brasov – Iasi în stația CFR Miercurea Ciuc (iulie 2015)
Sursa foto: Alpár-István Darvas

De la munte la mare, de la mare înapoi la București apoi la Suceava și înapoi la capitală cu noile trenuri INTERCITY  în călătoria noastră din articol cu și despre noul mers al trenurilor 2020-2021. Ne mutăm acum stimați cititori spre Pitești și mai apoi “plecăm” la Galați.

 Este vorba despre trenul Interregio 1783 care de la noul mers va parcurge distanța de 108 km într-o oră și 49 de minute. În mersul de tren precedent ”săgeata” de Pitești parcurgea totul în 2 ore și 6 minute. Iată deci o reducere a timpului de mers la IR 1783 cu 17 minute. Timpi reduși se observă și spre Galați unde trenul București-Galați via Urziceni va face cu aproape 20 de minute mai repede față de mersul precedent. Astfel trenurile IR 1771, IR 1773 vor parcurge întreaga distanță din capitală la Galați via Urziceni de 230 de km în 3 ore și 39 de minute față de aproape 4 ore fără 2 minute cât făceau în mersul de dinainte. Tot la capitolul timpi reduși de călătorie adăugăm și trenuri Regio de pe relația București Nord-Brașov și retur. De exemplu trenul R 3006 Brașov – București Nord are un timp mai scurt de parcurgere a distanței în timp ce trenul R 3011 înregistrează un timp mai scurt al călătoriei pe întreaga distanță cu cu 17 minute mai rapid decât mersul de tren precedent. De asemenea pe segmentul București – Ploiești se înregistrează timpi reduși în rândul “sibianului” 1528/1529, a trenurilor gălățene spre și dinspre București 1571/1573/1574/1575/1576/1577 și a trenului IR 1558 Buzău – București Nord și retur. Acest lucru se datorează solicitării CFR Călători de a avea trenuri cu viteza sporită de la 120 km/h la 140 km/h. De exemplu trenul IR 1559 va parcurge distanța din București și până la Ploiești Sud de la noul mers de tren cu 4 minute mai repede în timp ce pe același tronson IR 1571 București Nord – Galați va face cu 5 minute mai puțin față de mersul precedent. Acesta va parcurge distanța București – Ploiești în 37 de minute spre deosebire de 42 cât făcea până în 13.12.2020.

Cel mai mare record pozitiv în privința timpilor de mers este de departe trenul Regio Express 8001 de la noul mers acesta parcurgând distanța de 225 de km dintre București și Constanța în doar 4 ore și 6 minute spre deosebire de 5 ore și 12 minute cât face în mersul de tren precedent. Iată așadar o îmbunătățire de peste o oră, mai precis 66 de minute mai puțin. Acest aspect este valabil și la retur unde de la noul mers al trenurilor, garnitura lui Regio Express 8004 înregistrează un parcurs între Constanța și București Nord de 4 ore și 16 minute față de  5 ore și 32 de minute în mersul de tren precedent. O diferență așadar de la un mers la altul de o oră și 16 minute în minus în cazul trenului RE 8004, un total de 76 de minute.

Imagine cu titlu de prezentare: EA 538 a depoului București Călători cu un tren Accelerat în primele zile ale noului mers aferent 2010-2011.
Sursa foto: Daniel Adrian Mandache

De asemenea noua linie care leaga Gara de Nord din București de Aeroportul Otopeni va fi deservită de 72 de trenuri. Legătura directă între Gara de Nord și Aeroport va fi asigurată pe relația București Nord – Mogoșoaia – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti și retur de 36 de perechi de trenuri rezultând astfel un total de 72 de garnituri aparținând următorilor 3 operatori de transport feroviar de călători: CFR Călători, Regio Călători și Transferoviar Călători. Conform CFR Infrastructură, operatorul național de transport feroviar de călători CFR Călători va deservi linia spre aeroport cu  42 de trenuri, dintre care 20 de trenuri vor circula între orele 0:00 – 10:16 și 22 trenuri, între orele 14:30 – 24:00. Tot gestionarul infrastructurii feroviare din România ne informează că operator privat  Regio Călători  va opera cu  20 de trenuri, dintre care 12 trenuri vor circula între orele 21:50 – 05:36 și 8 trenuri, între orele 09:50 – 14:56 și în cele din urmă operatorul privat Transferoviar Călători 10 trenuri, dintre care 2 trenuri vor circula între orele 02:30 – 03:36, 6 trenuri între orele 10:30 – 14:16 și 2 trenuri în intervalul 20:30 – 21:36.

CFR Infrastructură precizează că primele trenuri care vor asigura legătura directă Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti – Gara de Nord București și retur vor fi:

  • IR 10702, care aparține operaratorului național CFR Călători, cu plecare din stația Aeroport Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 00.31 și sosire la Gara de Nord București, la ora 00.56.
  • IR 16041, care aparține operaratorului privat Regio Călători, cu plecare din Gara de Nord, la ora 00.30 și sosire la Aeroport Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 00.50.

De asemenea ultimele trenuri care vor asigura legătura directă Gara de Nord București – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti și retur vor fi:

  • IR 10741, care aparține operaratorului național CFR Călători, cu plecare din stația Gara de Nord București, la ora 23.50 și sosire la Aeroport Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 00.10

IR 16058, care aparține operaratorului privat Regio Călători, cu plecare din stația Aeroport Internaţional Henri Coandă (T1), la ora 23.51 și sosire la Gara de Nord, la ora 00.16.

Pe partea de vest a țării, pe magistrala 900 remarcăm reintroducerea în circulație a perechii de trenuri  78-1/79-2 „MUNTENIA” pe relația București Nord – Budapesta Keleti via Timișoara Nord-Arad. Acesta va pleca la 22:05 din București Nord. Orele de sosire în marile orașe de pe traseu sunt următoarele după cum urmează: Craiova la 01:32, Timișoara Nord la 08:14 și Arad la 09:15. La stația de frontieră Curtici va sosi la 09:34 și va staționa 25 de minute. Va ajunge la la ora 12:50. Perechea acestuia va sosi în București Nord de la Budapesta Keleti  la ora  8:30. IR 79-2 “MUNTENIA” va pleca din Budapesta Keleti la ora 7:10. La Curtici va sosi la 12:00 și va pleca la 12:25. La Arad va ajunge la 12:37 în timp ce la Timișoara Nord are programată sosirea la 13:27. În cele din urmă, IR 79-2 MUNTENIA poposește la Craiova la 20:34 și va staționa 8 minute în timp ce la București va ajunge în pragul unei noi zile, la 23:59.

Imagine cu titlu de prezentare: EA 840 cu un tren R pe M 900, 2018.
Sursa foto: Daniel Adrian Mandache

 Din păcate, unul din marele aspect negative ale noului mers rămân timpii de parcurs foarte mari de pe magistrala 900, datorate infrastructurii precare. Aceștia chiar se măresc din păcate față de mersul precedent. De pildă, trenul IR 1691 cu plecare la 11:10 ajungea în mersul precedent la Timișoara Nord la 20:49.Așadar un timp total de 9 ore și 39 de minute. De la noul mers care va intra în vigoare de la 13 decembrie 2020 acesta pleacă din capitală la 11:15 și va ajunge la  Timișoara la  ora 21 și 15 minute. Așadar cu 21 de minute mai mult.

 Tot în legătură cu traficul internațional se observă și apariția trenurilor IR 686 și IR 687 care vor lega capitala Maramureșului- Baia Mare de capitala Austriei, Viena.

Mersul Trenurilor 2020-2021: parcursul trenului IR 686 Baia Mare – Viena.
sursa foto: www.cfrcalatori.ro

Un alt aspect pozitiv pe care l-am observat în noul mers de tren este un tren Regio de la Caracal la Petroșani. Îl considerăm un lucru bun întrucât acest Regio  înlocuiește  trenul InterRegio 1727 din mersul de tren precedent deservit de un automotor Desiro sub linie electrificată. Într-adevăr și noul tren regio va fi deservit tot de un automotor Desiro dar acesta va proveni din trenul IR 1722 care vine de la Sibiu.

 Noul tren Regio aduce câteva plusuri printre care deservirea mai multor sate, localități. Noul tren Regio din mersul de tren 2020-2021 va pleca din stația Caracal la ora 07:10. Va opri în toate stațiile programate. În principalele stații va ajunge după cum urmează: la Craiova la ora 8:05 unde va staționa 5 minute. La Filiași va sosi la ora 8:54 unde va staționa 2 minute iar la Târgu Jiu va poposi la 10:30 unde va sta 4 minute. În cele din urmă trenul regio care face legătura dintre Caracal și Petroșani va ajunge la destinație la ora 12:03. Trenul are grupă Sibiu-Târgu Jiu.

Mersul trenurilor 2020-2021 readuce în peisajul feroviar românesc trenurile INTERCITY după 6 ani de absență. Trenurile Intercity „TOMIS EXPRES” Brașov-Constanța via București Nord și retur și INTERCITY „ȘTEFAN CEL MARE”  București Nord-Suceava și retur vor fi prezente pe drumurile de fier ale României din 13 decembrie 2020. O altă veste îmbucurătoare este revenirea, după trei ani de absență a trenului IR 1540 Brașov-Iași. Acesta poate fi profitabil, din punctul nostru de vedere, pe distanțe mici și medii de pe parcursul acestui tren. El a fost solicitat de mai multe ori de publicul călător, astfel încât există speranța că trenurile 1540 și 1541 vor fi tranzitate în numpăr mare.

Cartea MERSUL TRENURILOR DE CĂLĂTORI valabil din 13.12.2020 și până la 11.12.2021 editată de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA se regăsește deja la casele de bilete ale stațiilor CFR la prețul de 18,5 lei. Echipa CFR- Istorie și cotidian salută noutăție pozitive și își exprimă speranța că lucrurile se vor îmbunătăți și mai mult în viitorul apropiat. Desigur, există și lucruri care pot fi ajustate însă un lucru este cert..nu toată lumea poate fi mulțumită indiferent de forma pe care o are mersul trenurilor în fiecare an.  Acestea fiind spuse, stimați cititori și mai ales călători..haideți să luăm mersul trenurilor sub braț, bagajele din dotare și să purcedem cu trenul !


Vă mulțumim pentru timpul acordat, și vă așteptăm, cu drag, să ne urmăriți activitatea și pe pagina de Facebook, unde Istoria CFR se contopește cu Cotidianul!


PS: Vă recomandăm să citiți și următoarele articole, dragi nouă:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *