De ce „CFR Istorie și Cotidian”?
„CFR – Istorie și cotidian” deoarece atât trecutul cât și prezentul Căilor Ferate Române este unul de anvergură, vast.
CFR este fără doar și poate un element de bază în ADN-ul României, o instituție majoră înființată acum aproape un secol și jumătate, când țara noastră abia făcea cunoștință cu termenul de independență iar punctul cel mai înalt al istoriei noastre, Marea Unirea din 1918, părea încă foarte departe.
CFR s-a identificat mereu cu suișurile și coborâșurile poporului român, având o istorie bogată demnă de promovat.
Din acest motiv, aducem în fața dumneavoastră acest proiect, pentru a promova patrimoniul și istoria CFR, dar și de a prezenta aspecte cotidiene care, poate cândva, vor fi în manualele de istorie.
Când și cum a luat naștere acest proiect?
Ideea de „CFR – Istorie și cotidian” s-a conturat cu mult înainte de a lua naștere propriu-zis proiectul.
Conceptul a existat de câțiva ani buni, din pasiunea noastră pentru CFR și toate segmentele acestuia, dar și pentru că am iubit istoria în general, ca știință.
În privința unuia din membrii fondatori, putem spune că acest proiect s-a născut înainte de data oficială, fiind o inițiativă “creionată mai mult în interior” prin gânduri așternute pe hârtie, fotografii realizate dar nu făcute publice, cât și prin participarea la anumite evenimente istorice feroviare.
Oficial, „CFR-Istorie și cotidian” a luat naștere într-o zi de vară toridă, asemenea pasiunii noastre pentru calea ferată din România. La 14 iulie 2019 am pornit la drum, construind ceea ce vedeți astăzi.
Unde putea să se clădească un astfel de proiect dacă nu pe calea ferată? În Gara Regală Băneasa, „CFR-Istorie și cotidian” pleca de la capăt de linie!
Care este viziunea de viitor pentru „CFR Istorie și Cotidian” ?
Ideea de „CFR – Istorie și cotidian” s-a conturat cu mult înainte de a lua naștere propriu-zis proiectul.
Conceptul a existat de câțiva ani buni, din pasiunea noastră pentru CFR și toate segmentele acestuia, dar și pentru că am iubit istoria în general, ca știință.
În privința unuia din membrii fondatori, putem spune că acest proiect s-a născut înainte de data oficială, fiind o inițiativă “creionată mai mult în interior” prin gânduri așternute pe hârtie, fotografii realizate dar nu făcute publice, cât și prin participarea la anumite evenimente istorice feroviare.
Oficial, „CFR-Istorie și cotidian” a luat naștere într-o zi de vară toridă, asemenea pasiunii noastre pentru calea ferată din România. La 14 iulie 2019 am pornit la drum, construind ceea ce vedeți astăzi.
Unde putea să se clădească un astfel de proiect dacă nu pe calea ferată? În Gara Regală Băneasa, „CFR-Istorie și cotidian” pleca de la capăt de linie!
Cine sunt membrii din spatele acestui proiect?
Nicolae Vlad – Adrian
Fondator „CFR – Istorie și Cotidian”
„Pasionat de trenuri și transportul feroviar românesc încă de mic, crescut în spiritul unei familii cfr-iste, consider istoria CFR vastă, demnă de promovat și nu numai!
Îmi place mult să călătoresc, fiind și absolvent al unei facultăți de geografie dar și a unei facultăți de Transporturi Căi Ferate în cadrul Universității Politehnice, astfel încât sunt adept și susținător înflăcărat al călătoriilor cu trenul. Pentru că da, de la fereastra vagonului se pot descoperi frumuseți neștiute.
Trenul a reprezentat dintotdeauna pentru mine o sursă de inspirație, un mijloc de transport eficient, ecologic, fiind întotdeauna prima alegere, și nu în ultimul rând o mare pasiune creionată într-o colecție feroviară și o mare admirație pentru calea ferată. ”
Daniel Adrian Mandache
Fotograf și grafician „CFR – Istorie și Cotidian”
„Pasiunea mea pentru feroviar s-a dezoltat încă de la sfârșitul anilor 70 atunci când mergeam la bunici cu trenul..din București la Călărași. Am avut onoarea de a prinde și “Epoca de Aur” a CFR mergând cu trenuri tractate de locomotive cu aburi, trenuri compuse din celebrele Dimitroave. Am fost martor de asemenea a intensei activități a CFR pe întreg teritoriul țării și îndeosebi pe ruta Ciulnița-Călărași unde mergeam la bunici cu trenurile lungi trase de locomotivele LDH.
Punctul culminant s-a petrecut în 1981 când am primit de la tatăl meu întors din străinătate un trenuleț de jucărie PIKO fabricat în Republica Democrată Germană. De atunci și până astăzi dar și pe viitor pasiunea intensă pentru feroviar există! Aceasta se îmbină cu o altă mare pasiune. Fotografia căreia îi dedic o mare parte din timp. Fie ea digitală sau cea pe care o prefer, pe peliculă.. sunt inspirat de simplitate dar și de…glasul roților de tren!”
Monica-Alexandra Nicolescu
Editor și revizor „ CFR – Istorie și Cotidian”
„Fascinația mea pentru trenuri a început în copilărie, când la bordul lor porneam spre tărâmul fericirii în vacanțele de vară cu bunicii, în zona Tismanei. Văd trenurile ca pe o expresie profundă a diversității vieții și mă bucur de fiecare dată de libertatea și varietatea pe care le trăiesc în timpul unei călătorii cu trenul. Pasiunea mea a căpătat noi dimensiuni odată cu fiul meu cel mare, Toma, mare iubitor de trenuri, transporturi și tehnică feroviară.”