Petiția pentru reintroducerea trenurilor către PIETROȘIȚA a avut succes ! Vlad Nicolae: AM ÎNVINS !

Petiția pentru reintroducerea trenurilor către PIETROȘIȚA a avut succes ! Vlad Nicolae: AM ÎNVINS !

 

În urma hotărârii numărul 9/3.09.2025 a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Dâmbovița, trenurile Transferoviar Călători au revenit pe distanța Doiceşti – Pietroșița, din data de 8 septembrie 2025 (reprezentând prima zi de școală).

Petiția pentru reintroducerea trenurilor către PIETROȘIȚA a avut succes ! Vlad Nicolae: AM ÎNVINS !

Ing. Vlad Nicolae, fondator al CFR – Istorie și cotidian la locul incidentului (Soceram Doicești)  care a sistat circulația trenurilor de călători timp de 10 luni. Foto realizată în prima zi de la reluarea circulației, 8.09.2025

 

Un aport important l-a avut și petiția inițiată de fondatorul CFR – Istorie și cotidian, ing. Vlad Nicolae. Acesta a reușit să mobilizeze comunitatea locală din nordul județului Dâmbovița și a strâns peste 1600 de semnături la nici 48 de ore de la deschiderea demrsului. Acest fapt a atras și atenția autorităților locale, prin Instituția Prefectului Județului Dâmbovița care l-au contactat pe inițiatorul petiției.

Inginer Vlad Nicolae povestește:

Bună ziua ! Sunt Nicolae Vlad-Adrian, fondator al organizației de istorie feroviară CFR – Istorie și cotidian și inițiatorul petiției privind reintroducerea trenurilor de călători pe linia Târgoviște – Pietroșița după incidentul din noiembrie 2024 din zona Soceram Doicești. Petiția a avut succes, trenurile au revenit până la capătul de secție Pietroșița chiar în prima zi de școală – 8 septembrie 2025.
Am să vă povestesc ce impact major a avut platforma “Campania mea – Declic” și cât ne-a ajutat în promovarea acestei probleme și nu numai. Prin crearea petiției pe platformă în luna iunie a acestui an am reușit să facem și mai cunoscută problema de pe linia CFR 104. Am stâns peste 1000 de semnături în nici 48 de ore și prin distribuirea masivă a acesteia am reușit să ajungem și la factorii de decizie, la autoritățile locale. Aici vine partea cea mai frumoasă a poveștii. La 5 zile după inițierea petiției am primit un mail din partea Instituției Prefectului Dâmbovița care ne invita la discuții. Am acceptat și am fost să vorbim cu Domnul Prefect al Județului Dâmbovița. Dânsul ne-a explicat situația cu detalii tehnice iar concluzia a fost una comună de ambele părți: circulația nu se poate relua din pix, sunt multe aspecte ce trebuie rezolvate, este greu dar nu imposibil. De asemenea am găsit în Domnia Sa un om deschis comunicării și care dorește să ajute. Așa s-a și întâmplat, au urmat 2 luni și jumătate în care am comunicat permanent, am fost adeseori pe teren, la locul problemei (lângă calea ferată la Doicești). Toate cu un rezultat – trenul a revenit până la Pietroșița. De asemenea, cred că cel mai important aspect, pe lângă funcția Domnului Prefect este câștigarea unui prieten. Pe lângă Prefectul Județului Dâmbovița, Marian Tănase, am cunoscut și omul Marian Tănase. S-a legat o prietenie frumoasă care a fost încununată cu o dublă sărbătoare cum o numesc eu: lansarea propriei mele cărți despre calea ferată îngustă din nordul județului Dâmbovița și la 2 zile după lansarea de la Târgoviște revenirea trenurilor până la Pietroșița.
Această victorie dar și o nouă prietenie nu ar fi fost posibilă fără platforma Declic și campania inițiată aici. Mulțumesc Declic, felicitări autorităților pentru reușită și mulțumesc vouă-celor fără de care nu aș fi reușit. Da, voi cei 1613 semnatari!
Colaj realizat de platforma Declic în urma încheierii cu succes a petiției pentru reintroducerea trenurilor până la Pietroșița
Iată așadar cum acest demers, încheiat cu succes a legat și o strânsă prietenie între fondatorul CFR – Istorie și cotidian, ing. Vlad Nicolae și Domnia Sa, Domnul Prefect al Județului Dâmbovița – Marian Tănase.
Ing. Vlad Nicolae – fondator CFR – Istorie și cotidian și inițiatorul petiției alături de Prefectul Județului Dâmbovița – Marian Tănase, la prima discuție privind redeschiderea liniei până la capătul secției

 

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Scroll to Top